Aktuality a tiskové zprávy

Zpět na přehled tiskových zpráv

Valaška - Jura: Náš triumf patří divákům

09.04.2007 22:08
Jiří Volf s navigátorem Františkem Rajnohou v rámci Valašské rally výborně vstoupili do letošní sezony Mistrovství České republiky rally 2007.
S vozem Mitsubishi Lancer Evo VIII obsadili páté místo absolutně, zvítězili v hodnocení produkčních vozů, těsně před cílem soutěže se jejich naděje ale málem rozplynuly...

Horkých chvilek zažili Jirka Volf s Františkem Rajnohou na trati Valašské rally hned několik. Po dlouhé zimní přestávce zdravě nabuzaný Jura vlétl na trať první erzety jako drak a málem se mu to nevyplatilo: "V pátek jsem trochu přepískl začátek a neodhadl jsem správné tempo," připustil po soutěži Jura Volf. "Nedobrzdil jsem do vracáku přes most a nezbylo, než auto srovnat a skočit do pole. Při dopadu jsem utrhl část nárazníku s mlhovkou, což poškodilo hadici od mezichladiče." Na rozdíl od loňské sezony, kdy by taková chyba pro brněnského dravce znamenala konec soutěže, tentokrát Jurův anděl strážný fungoval na plný úvazek. Posádka Volf - Rajnoha sice na inkriminovaném místě nechala cenné vteřinky, ale mohla pokračovat dál. "Do cíle rychlostní zkoušky jsme dojeli se sníženým výkonem, na přejezdu se mi ale povedlo problém zafixovat a v servisu po druhé erzetě kluci vše opravili. Ve druhé sekci jsme se svou rychlostí již přiblížili za nejrychlejší kluky a do konce první etapy jsme dokázali postoupit i do první desítky."

Do druhé etapy nastupovali Jiří Volf s Františkem Rajnohou z devété pozice absolutně a čtvrté mezi produkčními vozy. V sobotu na posádky čekalo sedm rychlostních zkoušek, které byly velmi náročné, ale stejně tak pěkné: "Vložky byly krásné a dlouhé, i když některé pasáže byly na můj vkus příliš rovné, rychlé a snad i nebezpečné. Na druhou stranu to pro nás byla výhoda, neboť náš vůz byl vybaven sériovou převodovkou, díky níž jsme dosahovali opravdu vysokých maximálních rychlostí okolo 220 km/h. Osobně mám radši techničtější a pomalejší úseky, ale i těch bylo na Valašce opravdu dost," hodnotil trať Jiří Volf. "Celkově se mi Valaška moc líbila, zvolené tratě byly super. Zvlášť RZ 6/9/11, přezdívaná "Valašské Monte Carlo", to byla paráda!"

Jirka Volf s Františkem Rajnohou v sobotu stoupali průběžným pořadím, jízda na hraně ale přinesla několik horkých chvilek: "Drobný problém jsme měli na jednom z horizontů, kdy se auto nečekaně odlepilo a my jsme ho pak pár metrů honili po silnici. Zatrnulo mi také na RZ 9, kde bylo na brzdy hodně vytahaných nečistot. Naštěstí jsme jeli trošku jinou stopou, ale kdybychom do toho vlétli přímo, asi bychom to tam rozvěsili," oddechl si Jura. V závěru rally se posádka startující pod hlavičkou NTS Plzeň - Gassner Rallisport snažila atakovat čtvrtou pozici celkového pořadí, na níž figuroval Josef Peták s Renaultem, a to se Jurovi s Frantou na RZ 10 málem nevyplatilo: "Nechal jsem se vyprovokovat do otevřeného souboje a v první pravé byl vytahaný písek, sklouzli jsme se a šli ven. Navíc jsem se trochu lekl a ubral plyn. Nebýt toho, možná jsme nemuseli skončit mimo trať. Takhle se nám to přetočilo a šli jsem po čumáku do škarpy do měkkoučkého bláta. Autu naštěstí nic nebylo, ale nebýt fanoušků, kteří do auta žduchli, ven bychom se nedostali. Proto bych jim rád touto cestou moc poděkoval. Náš výsledek patří jim!" poklonil se obětavcům vítěz Valašské rally 2007 v hodnocení produkčních vozů.



Pátým místem absolutně Jiří Volf naprosto splnil své předsoutěžní předsevzetí, vítězství v silně obsazené třídě N4 a také skupině N bylo tak trochu nad plán. "Já jsem se chtěl na Valašce hlavně rozjet a získat nějaké body, abych dobře vstoupil do sezony. Vůbec jsem si nemyslel, že bychom mohli držet krok s nejrychlejšími kluky s pévéčky, kteří už navíc byli většinou rozjetí z předchozích závodů. Postupně jsme ale zrychlovali a posunovali se vpřed, zatímco někteří z našich rivalů měli smůlu," hodnotil Jirka Volf. "Hodně jsem se o tom bavil s Václavem Arazimem, od něhož jsem měl půjčený vůz. Musím uznat, že Vašek má pravdu, když tvrdí, že rychlá čistá stopa a trpělivá jízda mnohdy přinese víc, než když od začátku ženeš. Je pravda, že bych měl asi co nejrychleji zapomenout na sprinty, kde jsem se snažil tahat od začátku, dokud ostatní spali. Samozřejmě, že ani ve dvoudenních soutěžích nemůže člověk jet pomalu, ale je potřeba více taktizovat," uvědomuje si Jura.

Dalším startem posádky Jiří Volf - František Rajnoha bude za dva týdny Agrotec Iveco rally v Hustopečích, druhý podnik Mistrovství České republiky 2007, kde by se měl Jiří Volf objevit už se svou zbrusu novou "evo-devítkou".


VOLF MEDIA SERVICE
ZdeněkZ, www.Rally-Mania.cz
Foto: Nowi, www.CzechRallyeWeb.net

Zpět na přehled tiskových zpráv