Aktuality a tiskové zprávy

Zpět na přehled tiskových zpráv

Okříšky - Volf s Novákem míří do lepších časů

27.02.2006 00:00
Po roce trápení, kdy závodění bylo poskrovnu, ať už kvůli nedostatku financí nebo kvůli technickým problémům, chtějí se Jiří Volf s Petrem Novákem letos vrátit mezi širší domácí špičku.
Cestou k dosažení vytyčeného cíle by měla být účast posádky v kompletním šampionátu sprintů, který zahájí už ve dnech 3. – 4. března Rally Vysočina s centrem v Okříškách.

Jirka s Petrem se závodu nemohou dočkat. Vždyť na start soutěže se naposledy postavili v prosinci při Pražském rallysprintu, kde si poprvé vyzkoušeli Mitsubishi Lancer Evo 8, s nímž absolvují i letošní sezonu. Zázemí by měli mít skutečně špičkové, neboť během zimní přestávky se zrodila spolupráce na ose sahající z Brna (Jirka Volf), přes Plzeň (Milan Liška) až do Německa (Hermann Gassner).

"Během zimy jsme se dohodli na celoroční kooperaci s Milanem Liškou a potažmo s Hermannem Gassnerem. Moc se na to těším. S Milanem Liškou jsme domluveni na spolupráci i při testování a z jeho strany cítím velikou podporu. Dokonce i cíle nám klade vysoké. My se je s Novasem samozřejmě budeme snažit maximálně plnit, protože chceme letos naše soutěžácké počínání posunout na celkově vysokou úroveň. Po loňských problémech chceme odjet alespoň jeden domácí šampionát kompletně. Zvolili jsme sprinty a musím poděkovat našim partnerům, protože už před první soutěží máme pokrytý rozpočet na celou sezonu i na testování, což nám dodává obrovský klid a jistotu," těší se na sezonu 2006 Jirka Volf.

Brněnsko-otrokovická dvojice si ale musí zvyknout na novou techniku. Zatímco ještě loni se na tratích českých soutěží objevovala posádka především s vozem Škoda Octavia WRC, po zákazu těchto speciálů jak v MMČR rally, tak v MČR sprintrally, museli i Jura s Novasem – podobně jako většina konkurentů – přesednout do produkčního vozu. "Pojedeme s Mitsubishi Lancer Evo 8. Hlavně v úvodu sezony chci odjet co nejvíc kilometrů nejen v závodech, ale i během testování, abych se co nejdříve zbavil návyků z jízdy s vozem kategorie WRC. Styl jízdy v produkčním voze, který jsem si vyzkoušel v Praze, je úplně jiný. Musím jej rychle zvládnout, protože letošní mistrák je hodně nabitý a technika vozů podobná. Teď se ukáže, kdo je jaký pilot a komu dříve pomáhala kvalitní technika. A Novas by mi neodpustil, kdybychom stáli v ústraní," přiznává Jirka Volf se smíchem respekt ze svého mitfáry.

Do prvního závodu sezony nepůjde brněnský jezdec bez přípravy. Řádění na sněhu si sice během zimy kvůli komplikované zlomenině ruky příliš neužil, v posledních dvou týdnech si ale zvyká na svou novou zbraň. V pátek ladil v Plzni u Milana Lišky elektronické nastavení vozu, ve středu jej čeká další test, při němž se zaměří na tlumiče vozu a jeho celkový set-up.

A s jakým výsledkem bude posádka spokojená za týden v Okříškách? "Hlavně bych chtěl, aby se jelo na sněhu. Loni jsme Rally Vysočina dokončili na čtvrtém místě a kdybychom toto umístění obhájili i letos, byl bych navýsost spokojen," jde do boje odhodlaně Jirka Volf.

Tým NTS Plzeň – Gassner Rallisport a především posádka Jiří Volf – Petr Novák děkují svým dlouhodobým i novým partnerům za jejich podporu a těší se na setkání s nimi a všemi fanoušky nejkrásnější motoristické disciplíny, kterou rally bezpochyby je, u tratí a v servisní zóně Rally Vysočina 2006.


VOLF MEDIA SERVICE
Rally-Mania.cz
Foto: Pavel Kacerovský


Zpět na přehled tiskových zpráv